Tuesday 16 July 2013

asalamualaikum w.b.t ,

selamat pagi abe ma  ucapkan kepada semua kekawan ye , pejam celik pejam celik sudah  seminggu kita berpuasa . tk sangka kan ramadan yang datang kini sudah perlahan lahan meninggalkan kita . persoalannya ?
cukup kew amalan kita buad selama seminggu nim yew.. bg abe ma , xsmpurna ramadan tahun ni jika kita semua lebih mementingkan perkara sunat dari perkara yang wajib .

melalui kajian yang abe ma buad selama seminggu ni ,  t'dpt ramai insan2 yang berpuasa tpi gagal utk menyempurnakan perkara fardhu seperti solat .

pelbagai karenah yang abe ma temui dalam seminggu ini antaranya ialah seperti individu A berpuasa tpi meninggalkan solat nya . ya allah , alangkah rugi nya jika individu A B'solat tpi tidak menunaikan kwajipan utk menunaikan solat fardhu . situasi ini boleh diibaratkan seperti '' yang dikejar tidak dpt, yang dikendong berciciran ''

okey la. smpai sini dahulu , semoga kita semua mendapat pengajaran dan iktibar dari situasi tersebut . semoga abe ma dan semua umat islam dapat menyempurnakan ramadan tahun ni dgn perkara yang berfaedah dan boleh memberi manfaat pd diri , masyarakat dan negara .  sama-2 kita muhasabah diri. Diharap ampun kan segala salah dan silap abe ma jika terlanjur bahasa . Selangkah lagi usaha kita utk membina agama yang sihat . allahuakhbar !  asalamualaikum w.b.t








          solat lah kamu sebelum kamu disolatkan  :D




No comments:

Post a Comment