Saturday, 27 July 2013

qEma N AnA

asalamualaikum awq , kali ni sy tujukan khas utk awq ,

Farahana sy rindukan awq .
setiap malam sy selalu teringatkan awq ,
setiap waktu hati saya mengenangkan awq ,

knapa mesti awq ,
knapa mesti awq , npe ?

jwpan nya ,.

awq insan yang baik di hati sy ,
awq terlalu baik utk sy ,
bagi sy awq ni comey , haha ..
dan yang paling penting ,
sy sangat m'cintai awq ,

tu je utk mlm ni . sy hrap kita akan kekal sopmo-2 dan sy nk awq slalu tersenyum bhgia ..
in sha allah suatu hari nnti ,  kita akn dipertemukan ,,, :))




ni video khas sy buad utk awq , wlaupun simple tpi sy hrap awq suka kan ia ,, 
maaf kan sy jika sy  "overacting " tpi ini je cara utk sy tunjukkan awq keikhlasan hati sy , :) 









Monday, 22 July 2013

kenangan kami sepanjang zaman



pelbagai masalah telah kita hadapi bersama-sama , susah senang kita harungi bersama . di saat abe ma sedih mesti adik na akn datang menggembirakan hati abe .

thanks untuk segala nya ye adik na . abe ma sayang adik na sangat-2 . abe ma berdoa bia hubungan kito akan selalu kekal ye dan hidup ku akan sentiasa bahagia .

adik na jangan risau tau . abg ma xakn cari org laen dah ., abe ma nya mahukan adik na sorang je .
doakan bia abe dpt kekal kan perasaan syg abe ni smpai bila-2 kayy ..
hihi abe bahagia sangat2 sekarang .

abe ma doa lagi agar hubungan kito ni akn direstui oleh parents kita masing2 sbb abe ma xnk merosakkan hubungan kekelurgaan jika tidak mendapat direstui ,

kpd adik na disana , belaja elok2 tau . belaja pndai2 nnti dpt jd doktor dan seterusnya boleh rawat hati abe yg sopmo menderita disini , okey la ,m stkat ni dulu warkah abe ma hari ni . abe ma nk prepare g skolah dh . pape pom , abe harap ap yg abe doa ni akn tercapai hendaknya .. asalamualaikum.. :D







                                                   Ni ade la  CDikit gambar yang
                                                                abe nk share ,

Sahabat ~






Andai aku diberikan keajaiban oleh Tuhan..




Maka hal pertama yang akan aku lakukan 


adalah..

Mengukir namamu di setiap pelangi..

Agar semua orang tau..

Bahwa kamu adalah "Sahabat" terbaikku.







weh puak mu ! thanks you sbb jadi sbhgian dalam hdup aku , tnpa sep mu ,, mesti dunia ni xkan bercahaya seperti skrang ......



Dibalik Kata ...I LOVE U..

I = impian ku hanya ingin hidup
bersama
mu..

L = lamunan ku selalu tertuju pada
mu..

O = orang yang ku sayang adalah diri
mu..

V = virus cinta mu telah mencuri hati
ku...

E = engkau memang kekasih idaman
ku..

Y = yang aku tunggu hanyalah diri
mu se
orang..

O = obat rindu ku adalah hidup mu.,

U = untuk mu lah kasih sayang ku
serta cinta
ku...

...I LOVE U...

Friday, 19 July 2013

nothing to say . actually kan , apa yg dy fkir psal sy skrang ?? dia dh lupakan sy ke ?? sy skrang rindu sgt ngan dia ..  rindu sgt .. awq plisss jangan berubah hati ye . sy disini akn sntisa menunggu xkira siang dan malam,,,  ya allah , kau kuatkan hati aku , kau tabahkan jiwa ku utk mengrungi keadaan sbgni , sesungguh ak insan lemah yang senang utk t'tewas ... for 100 time i say .. i gotta miss u nowww... :'( .. plissss remember me kayy .. :'(

Thursday, 18 July 2013

ak hanya luah perasaan aku kt sini je ., ak xnk lontarkan kata2 ak kt kau m ak xnk kau terluka ., ak snggup terluka cam ni tpi ak xnk kau yang terluka ... sementara ni aku akn sabar..

sejujur nya , ak cdeh , aku sunyi , kau bgai xwjud dlm hidup aku . kau pergi mane ? knapa kau mcm nak xnk je ngan aku skrang .adakah sbb rupa paras aku .ak ngaku,,aku memey x sempurna cm org laen, tpi kan. aku ada perasaan ,aku faham erti kesakitan. dan skrang2 ak btul2 merasai  kesakitan skrang ..

kau dah abaikan aku ye ., ok .ak akn sabar kat kauuu ... ak sntiasa sabar dan sedia menunggu penjelasan dari kamu ... pape pom.. ak akn cuba utk mngekalkan hbungan kita ni .. :D :o

i rndu mung . stop !!

ye aku memey rindu mung ,mu jangan la buad aku gini. ak pom ado hati perasaan . mungkin mu taktau yang skrang mg btul2 buad ak terluka , ak still sabar kayy .. ak akn slalu bersabar dgn mu .. aku syg mu pah mapuh ..  plisss don't treat me like this . sakit tauuuuu ... :'(

soob2 ~ sabar sabar sabar sabar sabar

Wednesday, 17 July 2013

ASALAMUALAikum ...

haiii dan selamat pagi semua .

alhamdulillah mujur sy sempat bersahur tadi kalu x gak berlapar la kakre ,. hu2..
semua dh sahur ko ? kalu nk tahu agak2 apa la juadah korang ye . hari ni xleh nk posting panjang kerna masa bnyak mencemburui kita .

hari ni sy nak share satu resepi yang agak menarik .. satu mknan yg sy sndrii xpernah mkn,. hahaha..
okey ,,untuk tidak membuang masa , sy akn memberi resepi tentang juadah yang dikenali sebagai murtabak .apa yg membuat ia nya unik ialah inti nya dibuat dari magee.. haaha special kan tu.. okey jum kenali bahan2 dan cara membuat nya ..



Ehem-ii , tumpang lalu .
ni resepi murtabak maggie yg awak mintak . 
Bahan-ii untuk dua orang mkan je . xD 
-Telur 2 biji
-Maggie kari
-ayam potong dadu
-bwg ptih potong dad
-Cili besar 
-Sayur sawi @ lobak merah lau suka jah. 
Cara-ii . 
1 . Panaskan kuali then tumiskan bwg ptih ngan cili merah tadi sampai naik bau .
2. Sambil tu blh la rebus maggie dlm kuali laen . Tp , jgn msukkn perencah .
3. Then , bila dah naik bau tumisan td , msukkn aym dptong dadu td , kacau smpai sparuh msak .
4. Masukkan syur then kacau . Pastu , msukkn mggie hop awk rebus td . 5. Then , pecahkn 2biji telur dlm mangkuk pastu msukkan bahan yg awk tumis tadi .
6. Masukkn maggie dlm mangkuk telur tu skli ngn perencah , then kcau ngn sbati .

7. Panaskan kuali then goreng smpai masak . Tapi , jgn terbalikkan murtabak tu lau xgaring lg , nanti hancur . 

 Selamat Mencuba 












                                       nyum222.. lazatkan, !!! okey   cuba tau jgn x cuba ....

Tuesday, 16 July 2013

asalamualaikum w.b.t ,

selamat pagi abe ma  ucapkan kepada semua kekawan ye , pejam celik pejam celik sudah  seminggu kita berpuasa . tk sangka kan ramadan yang datang kini sudah perlahan lahan meninggalkan kita . persoalannya ?
cukup kew amalan kita buad selama seminggu nim yew.. bg abe ma , xsmpurna ramadan tahun ni jika kita semua lebih mementingkan perkara sunat dari perkara yang wajib .

melalui kajian yang abe ma buad selama seminggu ni ,  t'dpt ramai insan2 yang berpuasa tpi gagal utk menyempurnakan perkara fardhu seperti solat .

pelbagai karenah yang abe ma temui dalam seminggu ini antaranya ialah seperti individu A berpuasa tpi meninggalkan solat nya . ya allah , alangkah rugi nya jika individu A B'solat tpi tidak menunaikan kwajipan utk menunaikan solat fardhu . situasi ini boleh diibaratkan seperti '' yang dikejar tidak dpt, yang dikendong berciciran ''

okey la. smpai sini dahulu , semoga kita semua mendapat pengajaran dan iktibar dari situasi tersebut . semoga abe ma dan semua umat islam dapat menyempurnakan ramadan tahun ni dgn perkara yang berfaedah dan boleh memberi manfaat pd diri , masyarakat dan negara .  sama-2 kita muhasabah diri. Diharap ampun kan segala salah dan silap abe ma jika terlanjur bahasa . Selangkah lagi usaha kita utk membina agama yang sihat . allahuakhbar !  asalamualaikum w.b.t








          solat lah kamu sebelum kamu disolatkan  :D




Monday, 15 July 2013

MORNING ~



morning blako .  korang dh sahur kew ?? alhamdulillah bagi yang sudah bersahur . abe ma dh bersahur pagi ni,,

slesai je sahur abe ma trus bukak computer abe ma ni semata2 utk menonton filem romantic jepun ni . satu pernghargaan kepada director filem kerna filem benar2 telah menyedarkan abe ma bhwa sebuah cinta yang thulus pasti akan memberi kebahgiaan wlaupom pelbagai rintangan yang berlaku .

waaaaaaaaa ~ so sad .. tiba2 teringat kat cinta hati abe ma , wlaupom skrang dy busy ckit. tpi abe ma tekat utk trus bersama dio , wlaupom kami tinggal berjauhan , tpi abe ma tekat utk trus menunggu dia . abe betul2 nk kat dio kali ini , abe ma harap2 dy pom akn kekal dan setia pd abe ma , mungkin setahun , mungkin 2 tahun , mungkin 3 tahun , tpi jika kita benar2 bertekad , insya allah allah pasti akn permudahkan urusan kita,, hi22.. :D

okey , hari ni dh masuk puasa ke yang ke-6 dh . smkin hari , smkin cpt masa berlalu , abe harap sgt2 abe ma dpt beramal sebnyak yang mungkin pd bulan yang mulia ini . semoga abe ma trus dan trus diberkan hidayah oleh allah utk trus beribadat kpd Nya . amin ! :D

okey la , setakat ini dahulu bgi hari ni . abe ma nk mndi , dan solat dahulu , bg korang yg bru bgn tido , cpt2 la solat kayy .. apa guna berpuasa tpi xmelakukan solat , bg abe ma kan , ianya sepeti membeli sbuah kereta baru tpi tidak diberi anak kunci .bgtu juga lah solat . berpuasa tpi tidak melakukan perkara yang wjib . ia benar2 merugikan diri . okey la saem2 abe ma blako , semoga hari ni kita akn terus dan terus membuat perubahan diri cdikit demi cdikit.. okeee ~  kalu mcm tu , abe ma sudahi dgn asalamualaikum w.b.t

pesanan ikhlas ini dibawakan khas oleh  ''IKMALLOVVA DYEA STORY''







semoga hari ini akan menjadi hari yang indah seperti hari2 kemarin 


study2 :D

asalamualaikummm... haiiii .. hari ni dh masuk 5 hari kito puasa kan .. copp !! sapo xposo angkat kaki .. nk tgk ckiitt... 0_0 .. hie222 ..

hari ni maybe abe ma keletihan ckitt.. biasa laa.. exam nk dekatkan jd abe ma lbih sibukkan diri dgn belajar la skrang .. p'cye x p'cye tahun ni abe ma ambik spM.. debar2 .. dup2 dap2 .. aduhhh .. geletar dh tangan ni ..

nmpak nya abe ma kena kembali smbung buad kijo koloh . abe ma harap korang cpt2 la siapkan keje skoloh tuu .. jgn terlalu taksub sgt dgn p'kara yg xberfaedah tauuu .. okey laa... jaga diri ,, asalamualaikum,..^_^ ..







                               belajar dulu belako . hehehe.. korang pom kena belajar jgak tauu ..



gambar time study kt skolah .. ha2 sory agak blurr ckitt,,, 

Sunday, 14 July 2013

nasihat2 pgi hari

hai kawan2 blako . sihat ko pagi ni ?? mesti ramai dh sahur kan .. hi2 oke me too ,

actually , abe ma  braso nk mrah bena . psal apo ?? ni nk crito nih . pagi sknim key abe terbaca dalm satu page yang jelas2  memburukkan  kesucian agama islam! . abe ma betul2 nk mrah dgn statement 'fool' yg dikeluarkan oleh page tersebut .

pelbagai kata cacian yang digunakan dalam page tersebut , ini betul2 mencabar mentality kito sbg umat islam, persoalan nya yang ingin abe ma ketengahkan ialah kenapa mesti segelintir pihak tersebut (page tersebut) memburukkan nama agama kami iatu islam ,. wahai manusia  tak kira yang berbangsa  apa skali pom , korang xbelajar sivik ke ?? agama korang xajar ke psal adab menghormati agama dan bangsa lain ??

abe sbg manusia yg prihatin betul2 berasa malu dan marah dgn tindakan korang yang agak 'fool' tu , wahai admin2 kpd page tersebut .. abe harap sgt korang padam la segala statement yang korang keluarkan tu dan kembali ke jalan jalan yang benar sblum semua nya terlambat .

pape pom, selamat berpuasa kepda semua umat islam.. sape islam disini ?? kita geng ~ hue2 :D

rindu ~ :D

''syg , apa dgn mu , disini ku merindukan kamu , ku hrp cinta mu tkkan berubah kerna disini ku tetap untuk mu''  itu mcj dari cik ana pd petang tadi .. wahhhhh melting abe tau bilo dio atar gitu . hii222.. bhgio nye sero ..

adik na terr .. abe ma juga rindu kamu bena , abe pom harap cinta mu xakan berubah kerna abe disni tetap untuk kamu jgak ..   hahaha,,, wkakakaka,, /\

sory tau abe xblas mcg . bkn abe ngaju tpi abe nk mnguji adik na dulu , abe nk tgk adik na akn rase gane kalu abe ma uap gitu ko adik na ..

benar2 nya abe ma  xleh tido malam ni psal tringat ko adik na ,,  tmbahan plop abe laye korea petang tadi . hop tu buad jdi feeling molep nim.. kih2.. btw adik na jgn risau kayy .. abe ma sntisa ada utk adik na .  semoga  kito kekal hubungan smpai bilo2 hrapnya .. :D :D


ni ado cikit gmbar dy utk tatapan abe ma ,  wlaupom poze xcomey cam poze2 ore laen tpi abe ma happy dgn apa yg abe ma adow dh nim.. bhgio lagi ado laww.. :D


searching now !!

arrr jeng jeng jeng ~ -_-' hiw2











Saturday, 13 July 2013

i miss u

 kadang2 rasa marah bermaen2 dalam hati ini ,. tpi abe ma kena sabar , cinta ni kdg2 memey kejam dan siapa yg xbleh tahan pasti akn rebah sndri .. jujur abe ma rndu dio sgt2 .. abe syg dio sgt2.. abe ma kalu bleh nk jmpa dy .. nk crita semua kt dio .. tpi tkdir tetap kan dh utk kami . nmpak gayo abe ma kena sabar bnyak lagii ...

cik ana2 ,, doa doa laa bia abe dpt b'tahan lbih lama ..  semoga kito dpt kekal hubungan kito ni .. abe ma btoi2 ikhlas kali ini ,



Mercun oh mercun

masuk je ramadan , mesti ramai yang akan mencari bedil (mercun) . abe ma pom lbeh kurang je , mesti akn cuba mencari bedil ,. bg abe ma , tnpa bedil , ramadan xakn dpt dirasai kemeriahannya  ... antara bedil yang menjadi feveret abg ma ialah  bedil BOLA  . contoh nya jap22 ,. 

nk searching ~ ............................







       hehe ., tpi maen2 gak . 'natang' gonim ada bahaya nya jgak ..  nak tau kew apa bhayanya. nnti deh ..abe nk cari dulu ... 

 japp. nk searching skali lagy,.,..






secara am nya , mercun sbnar bnyak kesan buruk nya . jadi peringatan awal abe ma ialah hati2 semasa bermain kerna mercun boleh mnjdi musuh nyata anda .. hahahaha... asalamualaikum.w.b.t

NYum2 raMAdAN

haiii ... nampak nyo hari ni dh masuk hari ke 4 puasa ,  abe ma raso sgt bertuah sbb msih diberi peluang utk maenyambutnya ..

berbicara pasal ramadhan . umum psti mngethui bhwa apabila tiba bulan ramadhan , semua umat islam diwajibkan berpuasa kcuali bgi golongan hawa yg mengalami keuzuran ..  oke ! tak kurang juga disini sy ingin mnceritakan tentang suasana sambutan ramadan di kampung saya .

one upon time ., hehe. . oke2. sabar2 ,, seperti biasa , pada bulan ramadhan , semua golongan usia sama ada muda , remaja , dewasa mahupun golongan tua pasti akn berpuasa . semua nya sabar dan tabah m'hadapi puasa , utk memendekkan crita . pd waktu petang ,  pasar2 pd wktu petang sudah pasti akn dipenuhi oleh pelbagai kuih2 yang beraneka , semua nya enak2..

antara kuih2 yg dijual adalah seperti berikut :

1) tahi itik







2) kuih gomok (kuih makmur)



3) kuih akok






4) kuih cek mek








 dan macam2 lagi laa.... ckp psal mknan memey bleh buat perut jd lapar . btw kena sabar bnyak2 kayyy ...  apa yang abe ma nk ketengah kan dalam blog hari ni laa,,, jangan sesekali jadikan bulan ramadan sbg bulan pesta mknan .. ingat tauuuuuu ... selamat menyambut ramadan al mubarak semua ,, ikhlas dari abe ma ,, :D

Friday, 12 July 2013

JIWang bersama abe ma

maafkan abe ma ye sbb meluah kan raso hati ni kt blog nim.. abe ma xnk ore na tahu ore raso gni lonim..

na ~ abe ma rndu ko na lonim.. betul2 m'harapkan  na berado di smping ore lonim..
btw Ramadan dh kembali . abe ma nk adik na poso bia ckup deh . nnti boleh raye same2 tahun ni ,,

adik na jaga diri ye .. jgn lupo abe ma . sbb abe xpernah nk lupo ko adik na .. hiehihihi ~

adik na !

ingat lagi dop masa kito mulo2 jmpo ..  abe ma rse tu saat terindah buad tahun ni bg abe ma . wlaupom hanya meta tpi betul2 m'bhgiakan abe ma ,, sngguh2 abe ma oyap ,, abe ma syg adik ngoti23.

adik na ~

abe rindu la ngan adik na . susah betul nk jmpo loni kan .. masing2 sbuk dgn kerjaya masing2.. :'(

XPO .. abe ma tnggu sopmo adik na d snim,.. :D




DILaMUn rindu

rindu !!

aku rindu laa weiii .. smpai bilo lagi aku nak tunggu dio nii.. cik annaaaaa ~ :'( waaaaaaaaa !

sabar2 !

hdup mesti diteruskan .. ana , abg ma harap sgt2 mu dpt ngaji tnggi2 lagi .. belajar la molep !

tunjuk ko ma ana tu bia dy bangga dpt anak mcm ana nim ~ :D hie222..



 oke.  asalamualaikum w.b.t  ... haiii ... lama gile aku xpost  kt blog aku nim... sekian lamo aku meninggalkan blog nim akhir nya aku kembali jgak ..

OKeyy .. !!!

hari ini ak nk crita psal seorang budak ni .. senang crita dy ni kiro gewe aku laa... maybe usia menjadi penghalang . tpi peduli ape aku . aku sayang dy . dan dy sayang aku . itu pom dh ckup utk aku .. ha2.. ?

oke2. everybody call her farahana ... budak skolah pndai siott... tak mcm aku .. skolah menengah biasa jee..  tpi peduli apo aku .. huahauhau ..

korang nk tgk x gmbar budak ni.. to me dy memey comey .. baep dan mampu menarik hati hati sapo2 pom,.